همشهری آنلاین: حمله به میشل مارتلی (Michel Martelly)، نامزد انتخابات ریاست جمهوری هائیتی یک کشته به‌جا گذاشت

Michel-Martelly

خبرگزاری اتریش از پورتو پرنس گزارش داد، این نامزد و یک خواننده مشهور برای حضور در مراسم اختتامیه تبلیغات انتخاباتی در شهر جنوبی لس کایس (Les Cayes) حضور یافته بودند که با سلاح گرم به آنها حمله شد و بر اثر این حمله افراد بسیاری مجروح شدند.

آنگونه که لایلا روسیانی (Layla Rousciani)، سخنگوی مارتلی اعلام کرد، در این اجتماع حدود 50 هزار نفر از هواداران این نامزد انتخاباتی صدای اسلحه های خودکار را شنیدند.

هنوز به صورت رسمی وقوع این حمله تایید نشده است. روسیانی حزب دولتی اینته (Inite') را مسئول این حمله شناخته است. مردم هائیتی یکشنبه رئیس جمهور و پارلمان جدید را انتخاب می کنند. به خاطر زلزله فاجعه آمیز و دیگر شرایط اضطراری، رنه پریوال (Rene' Preval)، رئیس جمهور هائیتی بارها تلاش کرده است، رای گیری درباره دولت جدید را به تعویق بیندازد.

دولت آینده باید با کمک جامعه بین المللی بازسازی این کشور با خاک یکسان شده را پیش ببرد. یوده سلستین (Jude Celestin)، نامزد نزدیک به پریوال بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها با اندکی پیش افتادگی از مارتلی در جایگاه دوم قرار گرفته است. وی این جایگاه را با فاصله زیادی از نفر اول یعنی میرلانده مانیگات (Mirlande Manigat)، همسر رئیس جمهور سابق در اختیار دارد

کد خبر 121736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز